آموزش تریز TRIZ، تکنیک های تریز TRIZ تدریس تریز TRIZ

آموزش تریز، مشاوره تحقیق و اجرای تریز، آکادمی تریز، کلینیک تریز، دپارتمان تریز، تکنیک های تریز

آموزش تریز TRIZ، تکنیک های تریز TRIZ تدریس تریز TRIZ

آموزش تریز، مشاوره تحقیق و اجرای تریز، آکادمی تریز، کلینیک تریز، دپارتمان تریز، تکنیک های تریز

آموزش تریز TRIZ، تکنیک های تریز TRIZ تدریس تریز TRIZ

علی خویه، www.khooyeh.ir 09122991608 مولف کتاب تریز، مدرس دانشگاه، محقق و مشاور، دارای بیش از 16 سال تجربه اجرایی، مهمان و کارشناس برنامه های صدا و سیما،
سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، خلاقیت، تجارت و فروش - با بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11 کتاب مرجع، کاربردی و تخصصی، عضو انجمن های ملی و بین المللی، مجری و مشاور بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند، ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، دارای سابقه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی و همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، مشاور ارشد مدیران عامل مطرح و برندهای معتبر، با ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و مشاور مدیران عامل مطرح و برتر شرکت ها و سازمان های ملی و بین المللی .......



تماس با ما

 آموزش TRIZ تریز

09122991608

Khooyeh@gmail.com

آموزش تریز TRIZ در محل کار شما، برای کارکنان شرکت و سازمان شما



کتاب تبلیغات تریزی TRIZ

کتاب تبلیغات تریزی: شیوه حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات | نویسندگان : دکتر احمد روستا و علی خویه TRIZ تریز


کتاب تبلیغات تریزی: شیوه حل خلاقانه مسائل بازاریابی و تبلیغات |

نویسندگان : دکتر احمد روستا و علی خویه





آموزش تخصصی تریز، سمینارها و همایش های تریز

 آموزش TRIZ تریز

09122991608

Khooyeh@gmail.com

آموزش تریز TRIZ در محل کار شما، برای کارکنان شرکت و سازمان شما



فیلم های آموزشی تریز TRIZ

فیلم های آموزش TRIZ تریز


مجموعه تصاویر خلاقانه

تصاویر تریز و خلاقیت


مجموعه تصاویر خلاقانه 2

تصاویر خلاقانه 2


مجموعه تصاویر خلاقانه

تصاویر تریز و خلاقیت


4جموعه تصاویر خلاقانه

جموعه تصاویر خلاقانه


تصاویر خلاقانه

جموعه تصاویر خلاقانه


تصاویر خلاقانه

جموعه تصاویر خلاقانه


دوره های تخصصی آموزش مذاکره
آکادمی مذاکره ایران . Negotiation Academy
آکادمی اصول و فنون مذاکره .
این آکادمی توسط اساتید برتر کشور و دست اندرکاران حرفه ای مذاکره تجاری در ایران با هدف رشد و توسعه ی این دانش به شکل کاربردی در ایران افتتاح شد
هدف از این آکادمی این است که دانشجویان، علاقه مندان، مدیران، فروشندگان و ... با ارسال جلسات مذاکره خود به این آکادمی نقاط ضعف خود را برطرف کرده و در صدد رفع ایراد ها و مشکلات جلسات مذاکره خود باشند و درضمن با تشکیل کلاس ها و کارگاه های حرفه ای در این زمینه به توسعه و بهبود مهارت های مذاکره کمک کنند
این آکادمی به دنبال تربیت مذاکره کنندگان حرفه ای و راهنمایی آنها به شرکت های مختلفی می باشد
در این آکادمی با تشکیل کلاس ها و کارگاه های مرتبط با متدها آموزشی روز دنیا با الگو برداری از کلاس های اصول و فنون مذاکره دانشگاه ها و مدرسه های کسب و کار معتبر دنیا مانند هاروارد، توکیو، سوئد و ... در صدد هستیم تا به شکل کاربردی و مهارتی این دانش را به علاقمندان انتقال دهیم
. در این کلاس ها و کارگاه های آموزشی با بررسی مورد های مطالعاتی جلسات مذاکره حرفه ای در دنیا و ارایه آموزش ها به شکل کاربردی و مهارتی سعی در بهبود مهارت های مذاکره کنندگان هستیم
. برای ارتباط با این آکادمی در تماس باشید
. khooyeh@gmail.com
09122991608
معرفی مدیر عامل آکادمی اصول و فنون مذاکره - کلینیک اصول و فنون مذاکره- دپارتمان اصول و فنون مذاکره

علی خویه مدرس دانشگاه، مشاور و مجری سیستم های مهندسی فروش و بازاریابی
ریاست انجمن مهندسی فروش ایران
مولف و مترجم 11 عنوان کتاب تخصصی، بیش از 16 سال تجربه اجرایی
اولین مترجم و مولف کتاب مهندسی فروش
مولف پرفروش ترین کتاب حوزه تبلیغات و بازاریابی
مولف چندین کتاب منبع و مرجع قابل تدریس در دانشگاه های سراسر کشور
مجری بیش از 200 پروژه مهندسی فروش بازاریابی تبلیغات وبرند در سطح کشور
مشاور، مدرس و مجری پروژه های مختلف مدیریتی، بازاریابی، فروش و برند بیش از 100 کارخانه بزرگ و کوچک در سطح کشور
عضو انجمن های ملی و بین المللی معتبر جهان در حوزه بازاریابی، برند تبلیغات و فروش
مشاور و مجری افزایش فروش بیش از صدها کارخانه و شرکت در ایران
راه اندازی و استقرار مهندسی فروش و دپارتمان بازاریابی و فروش در بیش از صدها شرکت در سراسر خاورمیانه
مشاور ارشد مدیران عامل مطرح کشور
مهمان و کارشناس برنامه های صداو سیما
دریافت جایزه ویژه از انجمن فروشندگان حرفه ای انگلستان
بنیانگذار آکادمی اصول و فنون مذاکره در ایران برای اولین بار
آموزش مذاکره اصول و فنون مذاکره اصول و فنون مذاکرات اثربخش تکنیک های مذاکره کارگاه و کلاس اصول موفقیت در مذاکره سمینارها و کارگاه ها ارتباط با مشتریان دوره های آموزشی اصول و فنون مذاکره در سخنرانی اصول و فنون مذاکره بازرگانی مذاکره کلاس مذاکره اصول وفنون مذاکره در فروش بازاریابی و مشتری مداری اصول مذاکره حرفه ای زبان بدن در مذاکرات همایش ها مذاکرات اثربخش آموزش فروش آموزش بازاریابی مذاکره موفق زبان بدن(Body Language) آموزش زبان بدن کارگاه آموزشی فنون مذاکره موفقیت در مذاکرات شیوه ی برخورد با مشتریان ارتباطات اثربخش ارتباطات در مذاکره



آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۹ مطلب در اسفند ۱۳۹۳ ثبت شده است

با توجه به استقبالی که از تکنیکهای خلاقیت در تبلیغات وبازاریابی در دوره ها و سمینارهای گذشته شد قرار شده است که دوره تکنیک های خلاقیت در بازاریابی و تبلیغات به صورت کارگاهی و کارگروهی  توسط اینجانب ارایه شود برای ثبت نام و هماهنگی در این دوره با ماهنامه بازاریابی و تبلیغات تماس حاصل نمایید. سرفصل های این دورده در لینک سمینارها و کنفرانس های خویه موجود می باشد.

باتشکر

علی خویه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۵۴
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز


با سلام به خوانندگان محترم مجله پنجره خلاقیت

مدت ها بود که دنبال فرصتی بودیم که با آقای علی خویه از اساتید و مجریان حوزه بازاریابی خلاق، فروش، برند، تبلیغات و خلاقیت مصاحبه ای در مجله داشته باشیم و از نظرات و نوشته های ایشان در مجله استفاده کرده و مشاور دائمی خوانندگان مجله ما باشند.در طی تماسی که با ایشان داشتیم  در یک فرصت پیش آمده، ایشان بعد از یکی از برنامه های خود، در صدا و سیما به دفتر مجله آمدند و بهانه ای شد تا ما با ایشان و همسرشان مصاحبه ای داشته باشیم. این دوزوج علاوه بر همکار بودن چندین کتاب نیز با همدیگر به چاپ رسانده اند .

در ادامه، بخش اول مصاحبه ما با آقای  علی خویه و همسرشان ارایه می گردد تا از شماره بعد با مصاحبه ها مقالات و کتاب های ایشان بیشتر آشنا شویم.

مجله خلاقیت : ضمن خوش آمد گویی ، لطفا خودتان را برای خوانندگان مجله معرفی کنید.

خانم: فهیمه احمدی هستم. روانشناس و مدرس دوره های مختلف....فوق لیسانس روان شناسی بالینی دارم  و چند مدرک معتبر زبان. از سال ها پیش یعنی وقتی نوجوان بودم، نویسندگی می کردم و در حال حاضر 4 کتاب منتشر شده و ده ها آثار چاپ شده در مجلات و نشریات مختلف دارم....در حال حاضر علاوه برترجمه و نویسندگی ، تدریس مباحث مرتبط با روانشناسی اصول و فنون مذاکره، بازاریابی،  روانشناسی فروش و زبان انگلیسی دارم و مدیر دپارتمان تحقیقات بازاریابی و منشور مدیریت ایران و مجری برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با بازاریابی روانشناسی فروش و تبلیغات و برند هستم.

آقا: علی خویه هستم...مدرس دانشگاه، مشاور بازاریابی، برند، فروش و تبلیغات، مولف و مترجم 10 عنوان کتاب تخصصی کاربردی و مرجع و منبع تدریس در دانشگاه های ایران، دو کتاب از کتاب های من به عنوان منبع تدریس در دانشگاه های ایران مورد استفاده واقع می گردد. عضو انجمن های ملی و بین المللی مرتبط  و  مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما هستم. بیش از 450000 نفر ساعت دوره های آموزشی، سمینار، سخنرانی، کارگاه آموزشی در شرکت های معتبر داخلی و خارجی برگزار نموده ام و مشاور برخی شرکت های معتبر بوده ام. از 18 سالگی در  امور و کارهای اجرایی بوده ام و سمت های مختلفی اجرایی را تجربه کرده ام.

مجله خلاقیت: آقای خویه لطفا از تجربیات اجرایی خود توضیح دهید. چون خیلی از مخاطبان وقتی با کسی آشنا می شوند که کتابی چاپ یا تالیف نموده است یا تدریس میکند، فکر می کنند که شاید تجربه اجرایی نداشته باشد اما یکی از ویژگی های شما این است که درگیر امور اجرایی بوده اید.

خویه : وقتی کودک بودم پدرم  یک سوپرمارکت داشت. ایشان تعریف می کند که چهار دست و پا که بودی داخل مغازه می آَمدی و آنجا را بهم می ریختی. از کودکی با مشتری، قیمت، مذاکره و عوامل بازاریابی و فروش سرکار داشتم و تفریح و تمام وقت اضافه من بعد از مدرسه، در مغازه پدرم می گذشت. حتی گاهی تا شب های دیر وقت آنجا بودم. همیشه سعی می کردم یادبگیرم. از تمامی کسانی که به مغازه ما می آمدند به گرمی استقبال می کردم.  همیشه عواملی که باعث فروش زیاد می شد را تجربه می کردم. بهترین درسهای بازاریابی و فروش را به شکل کاملا کاربردی در فروشگاه پدرم به شکل عملی تجربه کردم طوری که کمی که بزرگتر شدم ویترین خوبی برای مغازه درست کردم و خودم گرداننده مغازه و فروشگاه بودم. اما کارهای هنری نیز انجام می دادم من از کودکی به هنر، بازاریابی، تبلیغات و فروش علاقه داشتم و کار می کردم و به سخت کار کردن اعتقاد داشتم چون وقتی کار می کردم دستم در جیب خودم بود. از 8 سالگی تابستان ها جدا از پدر و مادرم در کارخانه های دایی خودم به کارهای صنعتی و تولیدی نیز می پرداختم. از آنجا با صنعت، تولید، اصول مدیریت و کارآفرینی آشنا شدم  من از 18 سالگی از خانواده خود کاملا مستقل شده و خودم زندگی خودم را گردانیده ام. هم کار کرده ام هم تحصیل و تدریس . سال ها مشغول به امور بازاریابی، ویزیتوری، فروش، هنر و تبلیغات بودم . یادم می آید در دوران دانشگاه مواقعی که کلاس نداشتم، گاهی شبانه روزی به شدت به اجرای کارهای هنری و فروش مشغول بودم. شاید باورتان نشود که من در دوره ای نقاش دیواری بودم؛ کارهای گرافیکی می کردم و چندین نمایشگاه نقاشی بزرگ برگزار نمودم حتی در رشته پژوهش هنر رتبه 18 کل کشور در کنکور کارشناسی ارشد شدم و شاید باورتان نشود که من هنوز موتور ویزیتوری و فروشندگی خود را به یادگار نگه داشته ام و موتور سوار خوبی هستم چون یک دوره ای از زندگیم یک فروشنده حضوری بوده ام. هنر و بازاریابی و فروش مقوله هایی  بودندکه من به شدت با آنها درگیر بودم و همه اینها از لطف خداوند بزرگ است.

مجله خلاقیت: پس دلیل این که خلاقیت وارد زندگی شما شده است و تدریس دوره های خلاقیت را انجام می دهید و بازاریابی و فروش خلاق را ترویج و تدریس می کنید به این دلیل است که شما مدتی در وادی هنر بوده اید؛ درست است؟

خویه : بله همین طور است هنر سرچشمه جوشان خلاقیت است وهنرمند باید خلاق باشد من در دنیای هنر با خلاقیت یک ارتباط عمیق ذهنی و قلبی برقرار نمودم که آینده من را متحول نمود. ارتباط من با دانشگاه های هنر و فضاهای هنری باعث شد که خلاقیت و هنر را در بازاریابی فروش و تبلیغات آمیخته نمایم.

مجله خلاقیت:اولین کتاب خود را چه موقعه به چاپ رساندید؟

خویه : به مساله خوبی اشاره کردید . من با مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی  به سربازی رفتم و افسر وظیفه بودم.  اما محل خدمت من در دانشگاه امام حسین بود. یک جای علمی و نظامی که بسیار دوست داشتم. چون سطح زبان انگلیسی من خیلی خوب بود و از دوران دبیرستان زبان انگلیسی کار کرده بودم در دوران خدمت سربازی، مسول لابراتوار زبان دانشگاه شدم و باید 18 ماه به زور و اجبار در لابراتوار زبان زندگی و کار می کردم. اما به قول یک متفکر بزرگ هر تغییری یک فرصت است و انسان های موفق از تهدید ها و زندانها بهترین فرصت ها و قصر ها را می سازند. دوران خدمت سربازی در لابراتوار زبان،  باعث شد من تافل خود را دریافت کنم و با زبانهای آلمانی و فرانسه آشنا شوم. علاوه  بر این از فرصت خود استفاده کرده و اولین کتاب خود را آنجا تالیف وترجمه نمایم. قصه اولین کتاب من از آنجا شروع شد که من چندین سال تجربه هنری داشتم ولی دردانشگاه رشته بازرگانی و بازاریابی تجصیل کرده بودم دنبال پیوند این دو بودم؛ چه چیزی می توانست این دو را به هم پیوند دهد؟ بله تبلیغات و برند؛ چیزهایی که پیوند دهنده بازاریابی فروش وهنر می باشد به همین دلیل اولین کتاب خود با نام سبکهای تبلیغات را با همکاری دکتر محمود محمدیان دوست و استاد بسیار عزیزم که انصافا خدمات بزرگی به جامعه تبلیغاتی ما کرده است به چاپ رساندم. دکتر محمدیان از اساتیدی است که با بینش و نگرش بسیار خوب خود در پرمحتوا کردن این اثر بسیار مرا یاری کردند و من ازهمین جا از این استاد بزرگ قدردانی و تشکر می کنم . این کتاب در جشنواره خوارزمی معرفی شد  و مورد استقبال زیادی قرار گرفت و ترجمه آن در دانشگاه های معتبر دنیا مورد بهره برداری قرار گرفت.

مجله خلاقیت: پس خدمت سربازی باعث خیر و برکت برای شما شده است.

خویه : بله همین طور بود.

مجله خلاقیت:جناب آقای  خویه به نظر می رسد که کتابهای شما با کارهای اجرایی شما در هم آمیخته شده است درست است؟

خویه : بله دقیقا. شاید یکی از مهمترین ویژگی  های من این باشد که در حین درگیری با امور اجرایی به تالیف و ترجمه کتاب مشغول هستم که این عامل باعث می شود که نوشته های من طعم و بوی اجرا را داشته باشد.

مجله خلاقیت: بعد از خدمت سربازی کجا مشغول به کار شدید و کتاب های بعدی خود را چگونه چاپ کردید؟

خویه : من سعی می کنم تا کاری راتجربه نکرده باشم و به شکل اجرایی از نزدیک آشنا نشده باشم؛ درباره اش ننویسم. تمامی آثار من با امور اجرایی من عجین شده است بعد از سربازی در شرکت های تبلیغاتی معتبر ایران به عنوان کارشناس، مدیر تحقیق و توسعه، مدیر رسانه و مدیر بازاریابی مشغول به کار شدم و از همین جا دومین کتاب خود را با همکاری استاد و پدر عزیز خود جناب آقای دکتر احمد روستا به چاپ رساندیم به نام تاکتیک ها و تکنیهای تبلیغات بازاریابی

این کتاب مشترک من و دکتر روستا هم اکنون به عنوان منبع تدریس در دانشگاه های ایران مورد استفاده قرار گرفته و بسیار مورد توجه است و فکر می کنم هم اکنون به چاپ چهارم یا پنجم رسیده باشد.

این کتاب درواقع دایره المعارفی از تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغاتی است یکی از اساتید می گفت این کتاب در واقع«انجیل تبلیغاتی» است و به همین دلیل کمتر کانون  تبلیغاتی می شناسم که این کتاب را نداشته باشد و بیشتر پژوهشگران و علاقمندان عرصه تبلیغات، از این کتاب در کمپین های تبلیغاتی خود و حتی در اجرای امور تبلیغاتی در شرکت ها وبرندهای معتبر از آن استفاده می کنند.

با چاپ این کتاب با استاد عزیز، دکتر روستا، آنقدر ایشان استاد دوست داشتنی و محبوبی بودند که من دو کتاب دیگر را هم با همکاری ایشان به نام های مهندسی ذهن و ان ال پی و مدیریت استراتژیک تبلیغات را به چاپ رساندیم؛ آقای دکتر روستا، حق پدری به من دارند ومن هر وقت که دلم می گیرد سراغ ایشان می روم و ایشان با راهنمایی و سخنان حکیمانه خود به من آرامش می دهد.

مجله خلاقیت:خانم احمدی شما از گذشته خود کمی به ما تعریف کنید؟ خانم احمدی شما به رشته همسرتان علاقه دارید؟ آشنایی شما با مباحث بازاریابی ، فروش و غیره به چه زمانی بر می گردد؟

خانم احمدی: بله من به رشته همسرم علاقه دارم، چون من از کودکی در خانواده بازاری بزرگ شده ام پدر و برادران من از تاجران بازار هستند و در بازار تهران مشغول به امور فروش، بازرگانی و بازاریابی هستند چون من از کودکی در یک خانواده ای بزرگ شدم که بازاری بوده اند دور از این مسائل نبوده ام اما به دلیل آنکه  من از دوران کودکی زبان انگلیسی کار کرده و مسلط به زبان انگلیسی بودم قبل از ازدواجم امور بازرگانی خارجی برادرم را انجام می دادم و بیشتر مکاتبات و مکالمات خارجی برادرم را من انجام می دادم و به همین دلیل درگیر امور اجرایی بازرگانی بوده ام . رشته تحصیلی من در دانشگاه روانشناسی بوده.  می دانید فکر می کنم روانشناسی ارتباط نزدیکی با موفقیت در فروش ، بازاریابی موفق ، مذاکره ی تجاری موفق و ...دارد...رشته ی همسرم خیلی دور از اصول روانشناسی نیست.... در واقع بخش مهمی از فروش و بازاریابی روانشناسی است چون در بازرگانی و فروش شما با مشتریان سرو کار دارید و مشتری ها انسان هستند و هر انسان رفتاری دارد پس چون با انسان سرو کار دارد حتما روانشناسی هم یکی از مباحث کاربردی بازاریابی و فروش است که ارتباط محکم و عجینی با آن دارد.

- مجله خلاقیت:تمایلی ندارید در حوزه ی تخصصی رشته ی خودتان کتاب تالیف کنید؟

خانم احمدی:البته....خیلی دوست دارم در حوزه روانشناسی، کتابی ترجمه کنم. به خصوص در زمینه ی موضوع پایان نامم یعنی روانشناسی مثبت که تقریبا توی این چند سال اخیر به آن توجه خاصی شده و یکی از رویکرد های پر طرفدار در روانشناسی است....من خیلی دوست دارم در حوزه ی زیر مجموعه های روانشناسی مثبت یعنی شادکامی، امید ، سلامت روان و مباحث این چنینی کتابی تالیف یا ترجمه کنم. در حال حاضر دنبال فرصتی می گردم تا این خواسته را عملی کنم....

مجله خلاقیت:جناب آقای خویه درباره کتاب مدیریت استراتژیک تبلیغات و مهندسی ذهن وان ال پی خود توضیح دهید.

خویه: در واقع کتاب های اینجانب دغدغه های من در کارهای اجرایی بود که انجام می دادم من در شرکت های تبلیغاتی کار می کردم که اصلا مشاوران استراتژیک خوبی برای برندهای معتبر نبودند در واقع در کمپینهای تبلیغاتی خود فقط به فکر پول و بودجه بودند تا اثربخشی، کتاب مدیریت استراتژیک تبلیغات از کتاب هایی است که به طور جامع و استراتژیک محور به مساله تبلیغات می پردازد. د راین کتاب سعی شده است تا به مجریان و پژوهشگران و دست اندرکاران تبلیغات راه هایی ارایه گردد تا یک تبلیغات اثربخش داشته باشند و در کمیپن نویسی های خود، به نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید های عوامل تبلیغات توجه کنند تا بودجه های تبلیغاتی را بیهوده صرف ننمایند. امیدوارم در فرصتی بتوانم خلاصه ای از این کتاب ها را به خوانندگان گرامی، ارایه نمایم این کتاب با توضیح فرایند مدیریت استراتژیک تبلیغات به شکل کاربردی، اجرای مدیریت استراتژیک را در تبلیغات توضیح و تشریح می کند.

در یک دوره ای از کارهای اجرایی تبلیغاتی خود، با کمپین برند سازی شرکت معتبری سرو کار داشتیم که با ذهن مخاطبان درگیر بودیم و باید کمپین تبلیغاتی ما می توانست ذهن قدیمی مخاطبان را تغییر و الگوسازی نماید از همین جا با ان ال پی و مهندسی ذهن آشنا شدم و این کتاب را به بازار عرض نمودیم. مهندسی ذهن مخاطبان از مهمترین عملیات یک برنامه تبلیغاتی است در واقع با مهندسی ذهن مخاطبان می توان به راحتی به ذهن مخاطبان نفوذ کرده و برنامه های برندسازی، فروش و بازاریابی را انجام داد. چیز هایی که امروزه تحت عنوان بازاریابی عصبی مطرح می شود در واقع بر پایه همین مسائل مهندسی ذهن و ان ال پی در بازاریابی فروش و تبلیغات است.

من با اجرای امور تبلیغاتی و برندسازی و بازاریابی برای شرکت های معتبر تجربیاتی بدست آوردم که وظیفه خود می دانستم آنها را از طریق کتابهایم انتقال داده باشم.

 مجله خلاقیت: من کتابی را می بینم که هر دوی شما تالیف و ترجمه نموده اید به نام « مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات»  از این کتاب بفرمایید.

خانم احمدی: این کتاب اولین کار مشترک ما بود که به دلیل آنکه آقای خویه مدیریت فروش و بازاریابی یکی از شرکت های معتبر ساختمانی بودند مورد توجه قرار گرفت. ایشان که مدیریت فروش پروژه های این شرکت ها ساختمانی معتبر را داشتند یک روز به من گفتند :چرا این شرکت برای بازاریابی و فروش املاک خود به شکل علمی عمل نمی کند و مثل مشاوران املاک سنتی عمل می کند؟ و به من گفتند که باید با کمک همدیگر بتوانیم یک کتاب علمی در مورد مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات ترجمه و تالیف نماییم. هر دوی ما شروع به جمع آوری مطالب، ترجمه متون مختلف نمودیم تا اینکه آن را به چاپ رساندیم با گردآوری تکنیک های بازاریابی و فروش ملک در کشورهای پیشرفته نکات بسیار مهمی دستگیرمان شد که بسیار جالب و قابل تامل بود و مهم این که تاکنون در کشور ما این کار انجام نشده بود.

خویه: بله این کتاب هم جزو کتابهایی بود که حین انجام امور اجرایی فروش و بازاریابی پروژه های ساختمانی، تالیف و گردآوری شد. خوب مساله بازاریابی و فروش در صنعت ساخت و ساز و ملک، که یکی از پر رونق ترین و پر گردش ترین صنایع جهان است از مسائل بسیار مهم است که متاسفانه در کشور ما علمی و اصولی کار نمی شود و حتی چند شرکتی هم که سعی کرده اند علمی کار کنند. همان کار مشاوران املاک سنتی را انجام می دهند اما باکت شلوار و پرستیژ خاص ، این دغدغه باعث شد تا اقدام به این امر نماییم. این کتاب اولین کتابی بود که در ایران درباره این موضوع چاپ شد. این کتاب قرار بود در 450 صفحه چاپ شود اما چون در کشور ما قیمت کتاب و حجم کتاب در فروش و توزیع آن موثر است ما آن را خلاصه کرده در 200 صفحه به چاپ رساندیم چاپ اول آن هنوز به بازار نیامده ؛ تمام شد و از استقبال خوبی هم برخوردار شد طوری که بعضی از مشاوران املاک برای تهیه آن تا پاسی از شب به درب منزل ما مراجعه می نمودند.

مجله خلاقیت: برای ما خیلی جالب است یعنی بازاریابی و فروش ملک هم علم خاص خودش را دارد اگر امکان دارد در مورد این کتاب برای خوانندگان مجله ما بیشتر توضیح دهید؟

خویه: در کشورهای پیشرفته دنیا، مدیریت بازاریابی و فروش املاک و مستغلات  از حالت سنتی کاملا خارج گشته و این رشته به افراد تحصیل کرده حرفه ای که اصول علمی  و عملی آن را می دانند سپرده می شود و دفاتر مشاوران املاک به شکل کشور ما مانند مغازه تجاری نیستند که کنار خیابان باشند و یک ویترین خیلی خوبی دارند که با نور های نئون برروی آنها،  مشاور املاک نوشته شده است. دراین کشورها، کاملا سیر علمی بازاریابی ملک، طی می گردد و مشاوران بازاریابی و فروش با همکاری سازندگان، قبل از آنکه کلنگ یک ملک زده شود، مانند ناظران و مشاوران ساخت و ساز، درگیر کار هستند و هر طبقه که ساخته می شود، تا اتمام کار، این مشاوران بازاریابی و فروش ملک، همگام و همراه با سازندگان، نیازسنجی، مشتری سازی، بازارشناسی، بازارسازی، بازارسنجی و فروش انجام می دهند برای فروش واحد های یک برج، یا یک ملک، قبل از شروع به فروش آن سعی در تحقیقات بازار، بازارشناسی و بازارسنجی می نمایند و بر این اساس، برنامه های مهندسی فروش و مهندسی بازاریابی را روی ملک مورد نظر پیاده می کنند. با این تفکر علمی هم فروشنده و هم خریدار راضی هستند و هر دوی آنها در یک معامله برنده برنده قرار دارند. در دپارتمان های مهندسی فروش ملک، در کشورهای پیشرفته، هر مشتری و هر ملک، یک کدی دارد که این کد مانند یک پرونده تمامی خواسته ها و نیازهای مشتریان و تطابق آنها با ملک مورد نظر، قید شده است. در واقع هر مشتری و هر ملک مانند نتیجه یک آزمایش خون، تمامی خصوصیات وِیژگی ها و شرایط هر طرف، کد گذاری و شناسایی شده است و بر این اساس برنامه ریزی فروش ملک، صورت می گیرد.

خانم احمدی: متاسفانه این علم در کشور ما بسیار مورد بی توجهی قرار گرفته است . درصد زیادی از کسانی که ملکی را خریداری می نمایند از آن ناراضی هستند. خوب این مساله بسیار مهمی است و دلیل آن هم این است که برای بازاریابی و فروش ملک به صورت علمی انجام نمی گیرد به خاطر همین اینقدر نارضایتی در این صنعت وجود دارد

اقای خویه: برای اینکه این کتاب را آماده نماییم شروع به مطالعه در مورد تکنیک های بازاریابی و فروش ملک، در کشورهای پیشرفته نمودیم و روشهای فروش مدرن ملک را بررسی نمودیم. در روشهای فروش و بازاریابی مدرن ملک، مثل روش سنتی به خود مشتری مراجعه نمی گردد. یا مشتری را برای اقنا به پای پروژ نمی آورند. بلکه ابتدا با تهیه چک لیست های بازارسنجی، ملک از پایه شروع به مشتری سازی می نمایند و به واسطه هایی مراجعه می کنند که درصد خطای پایینی برای عدم انتقال خواسته های مشتری، داشته باشند. چون تحقیقات ثابت کرده است که بیشتر افراد نیازها، خواسته ها و تقاضاهای متفاوتی از ملک مورد نظر دارند و چون تفاوت وترکیب آنها را اشتباه می کنند پس از خرید دچار احساس نارضایتی کرده و این باعث عدم مشتری مداری مناسب در این صنعت می گردد.

مجله خلاقیت : امکان هست بیشتر توضیح دهید تا خوانندگان ما بیشتر با این موضوع آشنا شوند....

ادامه این مصاحبه در شماره آینده به چاپ خواهد رسید....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۴۹
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز


کارگاه تریز TRIZ

حل مساله به روش TRIZ
هدف دوره:آشنایی با توانمندترین و کاملترین متدولوژی نوآوری و خلاقیت (TRIZ) در جهت حل مسایل و مشکلات سازمان
محتوای دوره:

تئوریTRIZ برگرفته از اول واژگان روسی Teoriya Resheniya Izobrtatelskikh Zadatch است که نخستین بار توسط Altsshuller Genrich در شوروی مطرح وازآن زمان تاکنون توسعه یافته است.در این دوره ضمن آشنایی با مفاهیم خلاقیت و نوآوری، تاریخچه و دانشمندان موثر در این متدولوژی(TRIZ)،موارد زیرنیز مورد بررسی قرارخواهند گرفت: - مقدمه ای بر نظریه حل ابتکاری مسئله (TRIZ) - پرسشنامه موقعیتهای نوآوری (ISQ) - ارتباط ووجه تمایزTRIZ با دیگر تکنیکهای مهندسی و حل مسئله - فرآیند حل خلاق و نظام مند مسئله در TRIZ - تناقض های فنی و فرمول بندی مسئله - 39 پارامترمهندسی و 40 اصل ابداعی، رفع تضاد ها و ماتریس تضاد تکنیکی - کارکرد سودمند(UF) و کارکرد زیانبار(HF) در مسائل و تجزیه و تحلیل شیی اثر - مثالهای واقعی از اجرا و کاربرد TRIZ در حل مسائل مهندسی

پیش نیاز: ندارد
کارگاه آموزشی: دارد
مدت دوره: 2 روز
نوع گواهینامه: TUV NORD, TUV Academy Iran-Germany

 مدرس : مهندس علی خویه

مدرس دانشگاه سخنران محقق و مجری پروژه های بازاریابی و خلاقیت

مولف و مترجم هفت اثر تخصصی

مولف و مترجم کتاب راهکارهای حل خلاقانه مسائل بازاریابی تریز

·       consulting, education, research, execution & implementation
marketing-communication-advertising-selling-creativity 
Ali Khooyeh
www.khooyeh.com
www.alikhooyeh.blogfa.com
09122991608
09372991608
khooyehali@yahoo.com
khoooyehali@gmail.com

·         www.marketingschool.blogfa.com

·         www.saleschool.blogfa.com 

·         www.advertisingschool.blogfa.com


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۴۷
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز

ایده های خلاق نوآوری در محصول خلاقیت در مدیریت  ارتباطات بازاریابی تبلیغات و فروش نوآوری در ....

شالوده‌های دانش TRIZ از سال 1946 توسط گنریچ آلتشولر بر اساس نتایج حاصل از مطالعه اختراعات مختلف پایه‌گذاری شد .  شالوده‌های دانش TRIZ از سال 1946 توسط گنریچ آلتشولر بر اساس نتایج حاصل از مطالعه اختراعات مختلف پایه‌گذاری شد

آلتشولر که به پدر TRIZ شهره است در سال 1926 در روسیه متولد گردید ؛ وی که از همان دوران نوجوانی نسبت به ابداعات و اختراعات کنجکاوی و علاقه خاصی داشت و اولین اختراع خود را در سن چهارده سالگی انجام داد ، در اداره ثبت اختراعات مشغول به کار شد .

کار او کمک به مخترعین برای ثبت اختراعاتشان بود ؛ او در حین کار ، گاهی به حل مسائل فنی آنان کمک می‌کرد . در این دوران بود که او دریافت حل مسائل فنی که منجر به اختراع و نوآوری می‌شود به اصول و روشهایی فراتر از تکنیکهای خلاقیت شناخته‌شده تا آن هنگام نیاز دارد
. آلتشولر در طی مطالعات خود به این نتیجه مهم رسید که یک نظریه اختراع بایستی دارای چند ویژگی اصلی از جمله موارد زیر باشد :

1- شامل یک فرایند گام‌به‌گام و نظام‌یافته باشد .

2- بتواند از میان گستره‌ای از راه‌حلها ، مستقیما به بهترین راه‌حل (راه‌حل ایده‌آل یا کمال) منجر گردد .

3- دارای ویژگی تکرارپذیری باشد .

4- بتواند ساختاری برای دانش ابداع ارائه نماید .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۳۰
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز

12 Weird and Creative Socks

جوراب خلاق خلاقیت در تولید محصولاخلاق

Collection of unusual modern socks that will keep you warm and look great on your feet.

Toeless Socks

Keep your feet warm and cozy while stretching out with YogaToes. [link]

Toeless Socks


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۲۷
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز


گروه Gmas متشکل از اساتید با تجربه، مدیران با سابقه و حرفه ای، متخصصان نخبه، آمادگی دارد تا دوره های کارگاهی کاربردی اجرایی و عملی در سازمان های شما برگزار نماید. در ضمن جهت شرکت در شرکت مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas. www.khooyeh.com مدرس دانشگاه سخنران مشاور محقق و مجری سیستم هاو برنامه های بازاریابی ارتباطات تبلیغات خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 13سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و ....... 


▆ 

برگزاری بیش از صدها دوره، کارگاه آموزشی، سمینار و سخنرانی اجرایی و عملیاتی در شرکت ها و موسسات معتبر ملی و بین الملللی ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....

▆ 

چرا کارگاه ها و کلاس های خصوصی در محل: 
1- صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد و هزینه های جانبی 
2- اثربخشی بالای کلاس ها و کارگاه های در محل به علت درگیری آموزش با کار و آموزش ضمن خدمت 
3- هماهنگی بیشتر و مورد کاوی سازمانی و بررسی مورد های مطالعاتی سازمانی 
4- رضایت بیشتر مخاطبان، تمرکز مخاطبان، مشارکت بیشتر مخاطبان

▆ 

کارگاه های تخصصی و خصوصی مدرسه فروش ایران علی خویه و همکاران........ با شیوه آموزشی روز دنیای مدیریت که در مدرسه های تخصصی پنسیلوانیا، کره شمالی، ژاپن، سوئد و فرانسه اجرا می شود+ + بر اساس الگوهایی از کارگاه های آموزشی و توانمند سازی دانشگاه هاروارد............ +بر اساس متد های آموزشی متنوع در دانشگاه های تجارت و بازرگانی ژاپن......... + چیزهایی که در دانشگاه ها یاد نمی دهند مطالبی که در بازار وجود دارد..... در پس مفهوم و تعریف یادگیری و آموزش یک چیز بسیار مهم نهفته است و آن تغییر است، تا تغییر نباشد یادگیری صورت نگرفته است.



▆ 

یادگیری= تغییر



مشاور برند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۲۲
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز

آموزش در محل توسط گروه تخصصی G.MAS -  استاد علی خویه



 متخصصین تربیتی و روانشناسان معتقدند،آموزش موثر حاصل ترکیب مدیریت خوب کلاس، سازماندهی، طراحی موثر و ویژگیهای شخصیتی مدرس است. در کلاس آموزشی هر یک از مخاطبان در محیط مثبت کلاس که حمایت کننده، چالش برانگیز و پرورش دهنده ی اهداف آموزش است به آن اهداف نایل می شود.

گروه تخصصی G.MAS که در عرصه آموزش تخصصی در کلیه ی زمینه های، مهندسی فروش، تبلیغات، برند، مشتری مداری، مدیریت بحران فروش،چیدمان و مدیریت فروشگاه، قیمت گذاری، بازاریابی ، خلاقیت و تریز ، مذاکره حرفه ای و  ........ فعالیت مستمر و پررنگ دارد، بنابر درخواست و تمایل مخاطبان عزیز، به دو صورت عمومی و اختصاصی دوره های آموزشی خود را ارایه می دهد.

 

برخی از ویژگی ها و مزایای آموزش اختصاصی در محل

ویگوتسکی یکی از معروف ترین نظریه پردازان رشد شناختی معتقد است: "کنش متقابل میان یادگیرنده و محیط اجتماعی او اهمیت بسزایی دارد"

Ø     هنگامی که آموزش در محیط سازمان، شرکت و یا فروشگاه شما صورت می گیرد، گروه تخصصی G.MAS با توجه به شرایط شغلی و محیطی و نیازهای اختصاصی کسب  و کار شما مطالب آموزشی را سازمان دهی و ارایه می کند.

Ø     مشکلات سازمان  و محیط کاری شما از نزدیک توسط گروه، شناسایی شده و سعی می شود مطالب آموزشی، اختصاصی و به صورت راهکارهای عملی مورد نیاز شما ارایه گردد.

Ø      یادگیرنده تمام مطالب آموزشی را با محیط سازمان، شرکت و یا فروشگاه خود تطبیق داده و به صورت ملموس و مصداقی مطالب را فرا می گیرد که این امر در فراگیری بهتر بسیار تاثیرگذار است.

Ø     فراگیران، با توجه به شناخت محیط و مسایل محیط کاری خود، بر مطالب کنترل و حق اعمال نظر بیشتری دارند.

Ø     آموزش در محیطی که برای یادگیرنده، آشنا و شناخته شده است، از میزان استرس و فشارروانی در هنگام فراگیری می کاهد.

Ø     آموزش از مدیریت زمان بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

بنابراین آموزش در محیط، یکی از پیشنهادات گروه تخصصی G.MAS  است که می تواند کمک شایانی به شما مخاطبان گرانقدر ارایه دهد.

معرفی گروه تخصصی g.mas

گروه تخصصی مشاوره بازاریابی،  تحقیق،  آموزش و اجرای g.mas  با مدیریت علی خویه ،مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش ، شامل متخصصین روانشناسی، گرافیست و تیم حرفه ای اجرا، آموزش و مشاوره می باشد. این گروه تخصصی می تواند شرکت، سازمان و یا فروشگاه شما را در ایجاد این تغییرات سودمند یاری رساند.

آقای علی خویه با بیش از 16 سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 11کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی می باشد که تا کنون دارای پیشینه ی ارایه بیش از 350000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور داخلی و بین المللی، ارایه بیش از صدها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف و نیزسخنران برتر چندین سمینار مهم کشوری، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیم و  عضو هیات تحریریه نشریات مختلف می باشد.

تماس با گروه تخصصی g.mas:

09122991608

www.khooyeh.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۱۰
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز

تکنیکهای خلاقیت در فروش و بازاریابی

 

تکنیک های خلاقیت به عنوان ابزاری برای رشد خلاقیت و افزایش توان حل خلاق مسئله کمک شایانی به توان فرد در تمام مراحل خلاقیت و فرآیند حل خلاق مسئله می نماید. به عبارت دیگر هر یک از تکنیک های خلاقیت، مرحله یا مراحلی از فرآیند خلاقیت را تقویت می کنند. این تکنیک ها فردی و گروهی می باشند که تکنیک های فردی شامل: توهم خلاق و DOIT و تکنیک های گروهی شامل طوفان فکری، دلفی، سینکتیکس و تکنیک های مشترک شامل اسکمپر، در هم شکستن مفروضات، چرا، مورفولوژیک است. محور اصلی تمام این روش ها و تکنیک ها، شکستن قالب های ذهنی است.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۰۶
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز

نظریه تریز (TRIZ) مهمترین اختراع قرن!

 

 در بازار جهانی امروز با رقابت سرسختانه آن ، امکان توسعه محصولات و عبور از موانع تولید بسیار دشوار شده است.

برای عبور از این مشکلات پیچیده به تازگی ، یک دوره جدید از "مهندسی نوآورانه " آغاز شده است تا توانایی ما را برای حل مسائل دشوار و یا غیرممکن مهندسی بطور قابل توجهی بهبود بخشد.

این روش جدید کهTRIZ  نام دارد به طرز چشمگیری دانش مهندسی ، خلاقیت ، و مهارت حل مسأله را افزایش خواهد داد و انقلابی در رویکرد ما برای حل مسائل دشوار که نیاز به فکر خلاقانه دارد بوجود خواهد آورد.

 TRIZ یک واژه مخفف روسی برای تئوری ابداعی حل مسأله یا نوآوری نظام یافته است.

 TRIZ بر اساس اصول اختراعی حاصل از مطالعه بیش از یک و نیم میلیون ثبت اختراع نوآورانه در جهان بنا شده است.

TRIZ یک فلسفه، یک فرایند و یک سری از ایزار است. مجموعه آن با یک تخمین مناسب بالای 1500 نفر- سال  تحقیق و مطالعه بر روی  بهترین راه  حل های جهانی در زمینه های علوم، ریاضی و مهندسی ( و تجزیه و تحلیل سیستماتیک اختراعات ثبت شده از سراسر جهان) و همچنین توجه به جنبه های درونی و روانشناسی خلاقیت بشری  تهیه شده است.

نکات کلیدی یافت شده از تحقیقات TRIZ عبارتند از:

  • تمام نوآوری ها از کاربرد تعداد بسیار اندکی از اصول و استراتژی های نوآورانه حاصل شده اند.
  • روند تحول تکنولوژی ها بشدت قابل پیش بینی هستند.
  • امکان استفاده از قوی ترین  راه حل های تبدیل عناصر زیانبار و ناخواسته از یک سیستم به منابع مفید.
  • امکان استفاده از قوی ترین راه حل ها برای جستجو و از بین بردن تناقضات در طراحی ها و محصولات.

TRIZ امکان دسترسی به دانش و تجربیات بهترین مغزهای خلاق جهان را براحتی فراهم نموده است. سعی آن در تکمیل و اضافه کردن ساختار به خلاقیت طبیعی ماست و نه جایگزین شدن بجای آن.

 

 

گنریش آلتشولر بیش از 200000 اختراع ثبت شده (پتنت) را مورد بررسی قرار داد تا متوجه شود اختراعات به عنوان مسئله های ابداعی (یعنی مسئله هائی که راه حل آنها مشخص نیست و بایستی آن را با روش های خلاق و ابداعی کشف کرد) چگونه حل شده اند .

از بین این تعداد آلتشولر 40000 اختراع مهم و برجسته و به عبارتی راه حل های خلاق و ابداعی اصلی را مورد مطالعه عمیق تر قرار داد. براساس نتایج حاصل از این نوع مطالعات خلاقیت شناسی تحلیلی ، آلتشولر به کشفیات بسیار مهمی دست یافت و اصول ، مفاهیم و روش های TRIZ را به عنوان یک علم نوین و بسیار با ارزش به جهان ارائه نمود .

                         

در تجزیه و تحلیل ثبت اختراعات، آلتشولر 5 سطح از نوآوری ها را مشخص کرد:

 

 

سطح نوآوری

درجه

درصد

منبع

تعداد آزمون و خطا

خلاقیت

راه حل ها

دانش

1

راه حل روتین

%32

دانش فردی

10

2

بهبود جزیی

45%

دانش کسب و کار

100

3

بهبود عمده

18%

دانش در صنعت

1000

4

پروژه جدید

4%

ترکیب کل دانش در صنایع مختلف

100000

5

کشف

< 1%

کل دانش بشر

1000000

 

روش TRIZ برای سطح 3 (بهبود عمده) و سطح 4 (پروژه جدید) اعمال شد. سطوح 1 و 2 بخاطر بهبودهای جزیی و روتین و سطح 5 (کشفیات) بخاطر عدم تکرار آنها بصورت گسترده از مطالعات آلتشولر کنار گذاشته شدند. فلذا فقط اختراعات خلاقانه (سطوح 3 و 4) مبنای مطالعات برای یافتن الگوریتم اختراعات مورد استفاده قرار گرفتند.

 بر اساس  این مطالعات چندین ساله بر روی  اختراعات و کشف راه حل های آن در قالب TRIZ، آلتشولر و سایر دانشمندان همکار وی به این نتیجه مهم خلاقیت بشری پی برده اند که تنها کمتر از 1500 مسئله خلاق (بر اساس ماتریس تناقض های فنی ) و فقط 40 راه حل کلی خلاق برای کل آن مسائل وجود دارد، که مرتباً هم مسائل و هم راه حل ها در جهان تکرار می شوند. لذا از دیدگاهTRIZ خلاقیت به مفهوم یافتن آن راه حل ها بدون انجام سعی و خطاهای مجدد و تنها با الهام گیری از راه حل های یافت شده قبلی است.

 

 

 

از آنجا که دانشTRIZ برآیند دانش مخترعان جهان است مبنای آن گسترده تر از دانش شخصی و سازمانی است و  همچنین حوزه تحقیقات علمی این تئوری رو به گسترش است. از این رو راه حل های خلاقانه TRIZ برای حل مسائل خلاق بسیار قابل اتکا تر از راه حل های فردی و شخصی است.

 

نتیجه نهایی ایده آل(Ideal Final Result (IFR)) توصیفی است از بهترین راه حل ممکن برای حل یک مشکل ( یا تناقض)، بدون توجه به منابع یا محدودیت های مسئله اصلی. IFR یکی از مفاهیم اساسی TRIZ است. یک IFR خوب می تواند به یک حل کننده مسئله کمک کند تا بر گرایش روانی یا رخوت ذهنی خود غلبه کند و به راه حل میانبر با تفکر به راه حل در قالب کارکرد و بدون توجه به خود مشکل و ریشه آن( تمرکز بر روی کارکردها و نه بر روی فرایند و ابزار موجود.) برسد.  ایده IFR  برای ایجاد تعریفی روشن از اهداف بهبود و حذف دوباره کاری هاست (حل مسئله درست از ابتدا). یکی از مفاهیم پایه ای TRIZ هدایت یک سیستم به سمت افزایش ایده آل بودن (عملکردی ) است. نتیجه نهایی این تکامل رسیدن به نتیجه نهایی ایده آل یاIFR  به شرح زیر است:

  • دارا بودن سیستمی با  تمام مزایا.
  • بدون زیان و صدمه و
  • بدون هیچگونه هزینه از مسئله اصلی

یک سیستم ایده آل بعنوان یک عملکرد خالص  و ناب  است زیرا:

  • هیچ فضایی را اشغال نمی کند.
  • هیچ وزنی ندارد
  • هیچ کارگری نیاز ندارد
  • هیچ تعمیری نیاز ندارد
  • دارای مزایا بدون صدمه است.

لذا یک سیستم ایده آل سیستمی است که وجود فیزیکی ندارد ولی عملکرد آن وجود دارد(نظیر دانشگاه مجازی).

قانون افزایش سطح ایده آل بودن (قانون کمال) در TRIZ، به این معنی است که نظام های فنی همواره به سمت افزایش درجه ایده آل بودن یا کمال خود پیش می روند. ایده آلی یا سطح ایده آل بودن عبارت از نسبت جمع کلیه عملکردها و جنبه های مثبت و مفید سیستم به جمع کلیه اثرات زیانبار یا جنبه های منفی و مضر سیستم. 

هر چه صورت کسر بیشتر و مخرج آن کمتر شود عملاً ما به سوی ایده آل بودن گام برمی داریم.

 

بسیاری از سازمانها و شرکت‌ها از TRIZ بعنوان یک ابزار برای تقویت مزیت‌های رقابتی بهره می‌برند. زیرا TRIZمی‌تواند کمک کند تا فضای خارج از تخصص کاری‌مان را نیز ببینیم؛ با راه‌حل‌های خوبی که در سایر تخصص‌ها وجود دارد آشنا شویم و از آنها برای حل مشکلاتمان الهام بگیریم.

 

 

TRIZ می‌تواند نشان دهد که بازار به کدام سمت می رود و چگونه می توانیم قبل از رقبا به آن برسیم؛ و نشان خواهد داد که چگونه محصول فعلی‌مان را بهبود دهیم، و تشخیص دهیم چه محصولات جدیدی وارد بازار می شوند که ممکن است محصول فعلی ما را منسوخ کنند.

در قرن 21 مهندس بودن کافی نیست زیرا بیشتر دروس مهندسی بصورت نرم افزار در بازار یافت می شود. تنها فعالیتی که هنوز برای اندیشه مهندسان ارزش افزوده ایجاد کرده و قابل مکانیزه شدن نیست خلاقیت است. لذا امروزه ما فقط مهندس نیاز نداریم بلکه مهندسان خلاق را طالبیم که در رقابت جهانی ایده جدیدی ارائه نمایند.از این رو فراگیری خلاقیت برای کلیه مهندسان یک امر ضروری است.

بجای اینکه در انتظار جرقه خلاقیت ذهنی خود باشید، از طریق TRIZ می توانید خلاق باشید هر موقعی که شما نیاز دارید که خلاق باشید!

منبع کلوپ تریز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۴۰
آموزش تریز triz - تکنیک های تریز - اجرای تریز